چراغ راهنمایی به گفته گروه جامعه خبرنامه کهنوشیها، ایلوش وزیری گفت: تخلف اول هنگامی رخ می‌دهد که وسیله نقلیه از خط ایست عبور کرده و در منطقه خط کشی مسیر عابر توقف کنند، جریمه برای آن ثبت خواهد شد و تخلف دوم زمانی رخ می‌دهد که وسیله نقلیه ضمن عبور از خط ایست، از منطقه خط کشی عابر پیاده نیز به طور کامل عبور می‌کند و در این صورت جریمه‌ای دیگر ثبت می‌شود.

وی ادامه داد: در تقاطع‌های سطح شهر تهران، جهت عبور ایمن عابرین پیاده، منطقه‌ای به نام مسیر عابر در ۴ جهت تقاطع وجود دارد، در هر جهت تقاطع قبل از کانال عابر و با فاصله یک متری از آن، یک خط به نام خط ایست نیز وجود دارد که رانندگان ملزم به توقف کامل در پشت این خط در زمان زرد یا قرمز بودن چراغ راهنمایی هستند.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک تهران خاطرنشان کرد: این سیستم هم‌اکنون در بسیاری از نقاط جهان و کشورهای پیشرفته در سطح وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد و با استفاده از پیشرفته‌ترین الگوریتم‌های روز، امکان دستیابی به دقت بسیار بالا در قرائت متن پلاک – حتی فراتر از توانایی چشم انسان- را فراهم می‌کند. در واقع همین دقت بالاست که به‌کارگیری روزافزون چنین سیستم‌هایی را به عنوان یک سامانه مورد اطمینان و کارا جهت بروز تخلفات رانندگی موجب شده است؛ که در حال حاضر تعداد ۲۰۰ سامانه دوربین ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز در سطح شهر تهران نصب و جانمایی شده است و در حال تکمیل در برنامه‌های آتی است.

پایان مطلب/ 

اشتراک در شبکه اجتماعی

گوگل پلاس فیسبوک تویتر لینکدین دیگ کلوب فیسنما